Hoeveel geld u aan uw campagne uitgeeft, heeft invloed op de marketingstrategie die u kiest. Door te berekenen hoeveel u bereid bent per dag aan een campagne te besteden, en het budget voor Google Ads, kunt u beslissen. Vaste maand- en dagbudgetten voor adverteerders bepalen hoeveel geld er aan een SEA-campagne wordt besteed. Voordat u een marketingcampagne kunt plannen, moet u een marketingplan voor uw bedrijf hebben. Zodra u weet hoe uw marketingcampagne in uw algemene plan past, kunt u uw doelmarkt identificeren en hoe u deze het beste kunt bereiken. Uw campagnedoelen bepalen hoe uw advertenties worden weergegeven, waar ze worden weergegeven en andere factoren die essentieel zijn voor succes. Op veel advertentieplatforms moet u doelen stellen voordat u een advertentie of campagne maakt. De resultaten van een campagne worden toegeschreven aan de adverteerder, die wordt betaald volgens een bepaald budget, en de implementatiedoelen van de campagne als een vorm van performance marketing. Snel resultaat met een SEA campagneSEA oftewel Search Engine Advertising verwijst naar een vorm van betaalde marketing die bedrijven helpt hun advertenties vóór zoekers te plaatsen door te betalen voor hun exemplaar om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen. Hoewel Google en Bing dit type advertentie-PPC aanbieden, accepteren de meeste mensen zowel “zeemarketing” als “Zoekmachine-PPC” als hetzelfde. Met campagnes in het zoeknetwerk kunt u advertenties plaatsen in het uitgebreide netwerk van zoekresultaten van Google. Als u op de advertentiegeschiedenis klikt, kunt u de daadwerkelijke advertenties zien die uw concurrenten gebruiken. De juiste mensen targetten door Google AdsU kunt uw oorspronkelijke targeting kiezen door na te denken over het type mensen dat bereid is uw producten te kopen, zich aan te melden voor meer informatie over uw bedrijf of uw website te bezoeken. Vink het vakje aan om Google op te nemen als zoekpartner als u wilt dat uw advertenties naast Google ook in andere zoekmachines worden weergegeven. Nadat u uw advertenties heeft ingesteld, kunt u uw targeting verbeteren door zoekwoorden te selecteren waarnaar uw potentiële klanten op zoek zijn. Wanneer uw campagne enige tijd actief is, kunt u zien welke zoekwoorden uw advertenties activeren. Ook actief met SEA aan de slag, Seofy heeft meerdere specialisten die hier mee bezig zijn. Een dynamische advertentiegroep maken Als u nieuw bent bij Google Ads, kunt u een standaardadvertentiegroep voor uw campagne proberen. Dynamische zoekadvertenties bevatten geavanceerde automatisering van targeting die handig kan zijn voor grotere advertentieprogramma’s. Maak in het volgende gedeelte een advertentie voor elk relevant zoekwoord in de advertentiegroep. Deze gegevens vergroten de kans dat u onderzoek doet en geven u een hoeveelheid informatie om het succes van uw marketingcampagne te bepalen. Niet alleen dat, maar met deze statistieken kunt u ook beoordelen of het de kosten waard is om door te gaan met de campagne. De Zoekwoordplanner in Microsoft Advertising en Google Ads geeft een schatting van de kosten per klik (CPC) voor zoekwoorden die verband houden met uw bedrijf. Het helpt je een idee te krijgen van hoeveel budget je nodig hebt om je doelen te bereiken. U kunt zoekwoorden aan het plan toevoegen in het gedeelte Zoekwoordideeën van de Zoekwoordplanner of op de overzichtspagina van het Google Ads-plan om een geschatte CPC, budget en CPC op te geven. De juiste zoekwoorden voor je campagne bepalenOp het tabblad Zoekwoord kunt u het zoekwoordrapport bekijken om te zien voor welke termen u betaalt, maar u kunt ze niet toevoegen aan de campagne. Erken dat u bepaalde zoekwoorden in uw campagne kunt markeren die Google vragen om uw advertenties nooit voor hen weer te geven. In plaats van een campagne of advertentiegroep voor een specifiek onderwerp of product te maken, kunt u een zoekwoordenlijst maken die betrekking heeft op de bijbehorende advertentie of tekstadvertentie die naar een productpagina op uw website linkt. Een campagne bevat advertentiegroepen die zoekwoorden bevatten die linken naar uw tekstadvertenties die naar uw bestemmingspagina’s leiden Als u een grote AdWords-campagne met meerdere zoekwoorden start, zal het opsplitsen in advertentiegroepen uw advertentiebeheer aanzienlijk vereenvoudigen. Er is geen aanbevolen aantal advertentiegroepen per campagne, maar het is beheersbaar en zal uw campagnebudget niet overschrijden om te veel advertenties voor elk zoekwoord of elke advertentie op de bestemmingspagina te hebben, en de resultaten zullen eronder lijden. Nieuwe advertenties makenAls u een nieuwe advertentie wilt maken, moet u ervoor zorgen dat u zich in het gedeelte Campagne van uw Google Ads-account aan de linkerkant van de pagina bevindt, de advertentiegroep kiest die u zojuist heeft gemaakt en naar het tabblad Advertenties gaat. Op het tabblad Google Ads-campagnes ziet u het tabblad Advertentiegroepen met de rode knop Advertentiegroepen. Wanneer u op een campagne klikt, zou u moeten zien dat deze zich in de nieuwe advertentiegroepen van Google bevindt. De AdWords-interface van Google is complex en u kunt er gemakkelijk in verdwalen en tientallen advertentievarianten maken. Google AdWords kost tijd om onder de knie te krijgen en de meeste bedrijven met AdWords verliezen geld als ze niet geduldig zijn, wat resulteert in pay-per-click-advertenties. In tegenstelling tot zoekadvertenties op Google of Bing, waar adverteerders hun advertentieplatform opzetten via een portal, zet AdWords hun advertenties op in een campagne of advertentiegroep, stelt het budget in en stelt het hun advertentieparameters in. Voor SEA-marketing op Google moet u Google Ads (ook bekend als AdWords) of Bing gebruiken wanneer u een Microsoft Advertising-account gebruikt. Google biedt ook winkel- en productadvertenties aan op zijn Merchant Center-platform, waardoor bedrijven hun betaalde zoekcampagnes op dit platform kunnen opzetten en de vereiste producten en details kunnen integreren. Voor VSEA-videoadvertenties kunnen YouTube en andere videoplatforms advertenties op video’s plaatsen.
|