Klaar om het geheim van zoekmachine optimalisatie (SEO) te leren? Nou, ik haat het om het je te vertellen, maar er is echt geen geheim. Er is geen geheime saus. Dit artikel is geschreven door een Ralf van Veen, SEO specialist bij ralfvanveen.com. Er is geen geheim recept. SEO gaat niet over goocheltrucs of het spelen van de zoekalgoritmes. Wat je echt nodig hebt is een grondig begrip van wat mensen willen als ze zoeken – en waarom ze het willen (of nodig hebben). Het feit dat er geen groot geheim is, is wat SEO zo moeilijk maakt. Het is ook een constant bewegend doelwit. En wij maken de regels niet – de zoekmachines wel. Dat gezegd hebbende, organisch zoeken is een van de meest winstgevende marketingkanalen die er zijn – als je bereid bent om erin te investeren. Waar is zoeken is rubriek Heb je al een idee van de SEO-basisbeginselen? Geweldig! Laten we verder gaan. Een complete gids voor SEO – en waar de zoekopdracht naartoe gaat – zou onmogelijk in één artikel passen. Vele factoren beïnvloeden uw SEO succes, met inbegrip van: Technisch: Dit omvat alles wat de prestaties van, de zichtbaarheid van, of hoe zoekmachines toegang tot uw site beïnvloedt. Dit omvat het indexeren en kruipen, schema, paginasnelheid, site structuur, URL-structuur, en nog veel meer. Optimalisatie van zoekervaring: Welke mogelijkheden heeft u om meer aanwezig te zijn voor uw klanten/publiek? Maar Search Experience Optimization is een nieuwere manier om na te denken over de term SEO. Sommigen noemen zoekervaringsoptimalisatie zelfs de “nieuwe SEO”. Zoekervaringoptimalisatie is het optimaliseren van de zoekervaring voor mensen op alle plaatsen waar uw merk en content mogelijk kan verschijnen. Het gaat verder dan het optimaliseren voor zoekmachines – hoewel die bouten en moeren nog steeds ongelooflijk belangrijk zijn! Zoekstrategieën vereisen dat we merkervaringen creëren, waarbij we de zoekresultaten gebruiken om relevantie op te bouwen. Drieënnegentig procent van de online ervaringen begint met een zoekmachine, zo blijkt uit een onderzoek van Forrester uit 2006. Dat betekent dat een zoekmachine het grootste billboard is dat er bestaat voor merken. Zoekmachines reizen ook met ons mee waar we ook gaan. Google noemt deze zoekervaringen momenten, met vier van de grootste vier: Ik wil het weten. Ranking Boven de Vouw: Desktop vs. Mobiel Zoekbeleving mobiel vs. desktop Op het bureaublad is het enige organische resultaat dat je ziet, een fragment. Op Google heeft u naast betaalde zoekadvertenties (die de organische zichtbaarheid in de zoekresultaten kunnen aanvullen) ook te maken met prominente zoekfuncties, die variëren afhankelijk van de zoekopdracht. U moet op alle mogelijke manieren optimaliseren om de zichtbaarheid van uw merk te verbeteren. Soms zal het rangschikken van “nummer één” in organisch zoeken er niet eens toe doen, omdat de pagina die u probeert te rangschikken niet eens “als eerste” zal worden getoond. Laten we eens kijken naar slechts een paar van deze zoekfuncties die voor de eerste organische positie komen: Google-zoekfuncties Om in deze gebieden te kunnen rangschikken/verschijnen, heeft u een goed begrip nodig van uw ruimte en hoe Google op een vraag reageert. Niet elke query zal nieuws of sociale inhoud tonen, dus is het belangrijk om te begrijpen hoe trefwoorden op verschillende manieren reageren. Kennis Panels Locatie. |
Wat is SEO en wat kan SEO voor uw bedrijf betekenen? | Ralf van Veen |