Weblijn
Image default
Aanbiedingen

Verandering in marketing, afstemming van merken en doelen, en post-pandemisch succes

Coronavirus zal marketing niet voor altijd veranderen

Marketeers over de hele wereld zeggen dat het coronavirus en de wereldwijde impact ervan de sector voor altijd zullen veranderen. Hannes Weissensteiner, Managing Partner bij Artefact, schrijft dat “traditionele marketing eindelijk zal sterven”. Victoria Petrok, hoofdanalist bij eMarketer, is van mening dat bedrijven virtual reality zullen gebruiken voor evenementen en conferenties. Fundamentele verandering gebeurt echter niet van de ene op de andere dag. Na een crisis hebben mensen een psychologische behoefte om terug te keren naar wat voorheen als veilig en normaal werd beschouwd. Wat we vandaag zien, is niet het “nieuwe normaal”. Dit is allemaal tijdelijk. UBS-analisten ontdekten dat vóór de epidemie 15% van de detailhandel via internet plaatsvond. Tijdens het zelfisolatieregime steeg hun aandeel tot 25%. Met andere woorden, zelfs als ze met een dodelijke ziekte werden geconfronteerd, deden mensen nog steeds 75% van hun aankopen in fysieke winkels.

Veranderingen in mediaconsumptie zijn ook traag. Nee, televisie sterft niet – en hetzelfde geldt voor radio. Wat we “traditionele” televisie en radio noemen, bestaat misschien niet in zijn huidige vorm in 10 of 20 jaar, maar dat betekent weinig voor marketeers die vandaag moeten verkopen. Tenslotte is televisie altijd de beste manier geweest om een ​​langetermijnmerk op te bouwen met een groot publiek.

Mensen veranderen niet drastisch in korte tijd, maar ze kunnen op de lange termijn veel veranderen als er zaden worden geplant. Vrouwen keerden terug naar hun traditionele rollen nadat ze hard hadden gewerkt tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar de ervaring inspireerde de feministische beweging jaren later rechtstreeks. Als de crisis voorbij is, zal de wereld waarschijnlijk terugkeren naar zijn normale toestand vóór de verspreiding van het coronavirus.

Val niet voor zakelijke hysterie. Denk kalm en rationeel na om te bepalen wat de coronaviruspandemie precies zal veranderen in de context van uw branche en uw specifieke bedrijf. Maak alleen aanpassingen als dat nodig is. Waarschijnlijk zal er weinig ingrijpend veranderen.

Maak afspraken over uw merk en het doel ervan

De moderne wereld waardeert authenticiteit. Als u een marketingprobleem wilt omzeilen, moet wat u tegen de wereld zegt, overeenkomen met wat u denkt en handelt – zowel intern als extern. Het maakt niet uit hoe goed uw producten, diensten of advertenties zijn als uw team en bedrijfscultuur niet op één lijn liggen. Consistentie is een geweldige manier om het vertrouwen van de consument en de klant te winnen. En het is een duidelijk doel dat u de mogelijkheid geeft om uw interne en externe communicatie op elkaar af te stemmen. Branding- en marketingbureaus richten zich vaak uitsluitend op externe communicatie. Bureaus creëren externe ervaringen door middel van ‘wie je wilt zijn’-campagnes in een poging om je nieuwe leads te bereiken. Maar bovenal moet u uw communicatie opbouwen rond wie u bent van binnenuit om uw ideale klanten aan te trekken.

Als u echt om uw bedrijf geeft, moet u het doel van uw bedrijf omschrijven voordat u zich concentreert op externe communicatie. Als de materialen aan de buitenkant de ervaring van binnen niet weerspiegelen, kan er verwarring ontstaan ​​bij de consument.

Hoe merken kunnen slagen na COVID-19

De eisen veranderen en nieuwe gewoonten van mensen kunnen de verbinding van merken met consumenten verstoren. En merken creëren de juiste inhoud om te slagen in de nasleep van de COVID-pandemie. Volgens onderzoek van consumentenonderzoeksbureau Suzy zijn sociale media niet langer alleen een handig hulpmiddel om communities op te bouwen en content te delen. Voor de miljoenen mensen die niet in staat zijn om persoonlijk te communiceren vanwege het regime van sociale afstand, is sociale media een noodzaak geworden.

Volgens onderzoeker Philippe Lally kost het mensen ongeveer 60 dagen om een ​​nieuwe gewoonte te ontwikkelen. Sinds we nu enkele maanden in quarantaine zitten, hebben de meesten van ons waarschijnlijk al nieuwe gewoonten gevormd – al dan niet gewillig. Het gedrag dat we waarnemen, wordt de nieuwe echte gewoonten van morgen. Nu de dagen van directe contentdistributie voorbij zijn, heeft elk platform zijn eigen specifieke content nodig, afhankelijk van waar je publiek naartoe gaat en wat ze daar doen.

Hier leest u hoe u een solide basis voor uw merk kunt leggen: 

  • Mens zijn, empathie tonen zonder hard te verkopen;
  • Neem deel aan inhoud die resoneert met uw publiek;
  • Dien uw gemeenschap aangezien hun welzijn uw reddingslijn is;
  • Flexibel blijven om een ​​steeds veranderend klimaat te kunnen weerstaan;
  • Experimenteer en probeer nieuwe dingen terwijl je zichtbaar blijft. 

7 manieren om uw merk menselijk te maken

Mensen zijn van nature sociale wezens. We hunkeren naar verbinding en interactie – vooral met andere mensen, en daarom geven mensen de voorkeur aan interactie met een persoon in plaats van met een bedrijfspersoon. Dit zet merken in het nadeel, maar slaat ze niet per se uit het spel. De meest succesvolle merken – Coca Colas, Apple en Nike – laten dit afschrikmiddel hen er niet van weerhouden om met consumenten om te gaan. In plaats van hard te worstelen om de manier waarop mensen denken en omgaan te veranderen, maken ze hun merken menselijker op manieren die hun marketing aantrekkelijker maken – en dat kunt u ook.

1) Wees trouw aan jezelf

Het vermenselijken van een merk is geen gemakkelijke taak die alleen managers van sociale media kunnen oplossen. Dit geldt voor het hele bedrijf en haar cultuur. Als uw bedrijf vol buitengewone mensen zit die graag een leuke tijd hebben, dan moet uw merk creatief en spontaan zijn.

2) Informeer, verkoop niet

Denk aan de laatste keer dat uw vriend een product heeft aanbevolen dat u uiteindelijk kocht. Beschouw uw online publiek als een groep vrienden. Het is niet jouw taak om openlijk te adverteren, maar om te informeren. Als u over uw producten praat, concentreer u dan op oplossingen, niet op functies.

3) Laat het leven achter de schermen zien

Elke gelegenheid om uw publiek het leven van het bedrijf achter de schermen te laten zien, zal wonderen doen voor uw merk. Facebook Live is een van de beste opties. Iets eenvoudigs als een foto van een bedrijfspicknick of een blogpost over hoe een nieuw productidee tot stand kwam, zou ook kunnen werken.

4) Gebruik visuele inhoud

Gezichtsvermogen is een van de krachtigste menselijke zintuigen. Om echt contact te maken met mensen, moet uw merk zoveel mogelijk visuele inhoud gebruiken.

5) Blijf consistent

Mensen hebben de neiging om zich voor het grootste deel te gedragen op een manier die past bij hun persoonlijkheid. Hetzelfde geldt voor uw merk. De beste manier om de stem van uw merk consistent te houden, is door één merkidentiteit te creëren en vast te houden.

6) Tweerichtingscommunicatie

Menselijke relaties zijn tweerichtingsverkeer. Als een persoon plotseling stopt met communiceren, houdt de relatie op te bestaan. Hetzelfde geldt voor het merk. Zorg ervoor dat u vragen stelt en beantwoordt, ideeën deelt en luistert. Social media is hiervoor het perfecte medium, maar je zult ook uitkijken naar deelname aan commentaren, blogs, forums en zelfs podcasts.

7) Werken met influencers

Het is moeilijk om overal tegelijk te zijn, ook al heb je een groot marketingteam tot je beschikking. Een manier om deze druk te verminderen en tegelijkertijd de betrokkenheid van het publiek te maximaliseren, is door samen te werken met influencers op sociale media.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bureau

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/